Mellan regnskurarna


Efter gårdagens fruktansvärda och ihållande regnande fanns det idag luckor mellan skurarna. Trots att det var rätt blött ute var jag bara tvungen att ta mig ut till växterna och växthuset för att få lite frisk luft och få röra lite på mig. Jag passade på att rensa en hel del ogräs nu när det är blött i marken och rätt lätt att dra upp ogräset. Vi har också köpt färg till växthuset och nyfiken som jag är var jag ute och målade lite för att se om färgerna skulle bli bra. Vi har valt grå nyanser till utsidan för att växthuset ska smälta in mer i växtligheten. Färgen till sockeln var helt rätt men den vi köpte till träet är för ljus så vi tänker nog köpa svart färg och blanda i för att få den mörkare.


Även om det varit otroligt tråkigt med allt regn har det gjort växterna gott. Näverhäggen jag planterade för ett par veckor sedan ser tyvärr jätteledsen ut och har tappat massor av blad. Den har några gröna blad kvar och jag hoppas att den kommer att ta sig. Jag tycker att jag har vattnat ordentligt, kanske är det bara chocken av att bli omplanterad som gör att den beter sig så här, eller så behövde den ännu mer vatten än den fick av mig.

Kommentarer

Populära inlägg