Första sådden


Nu kan man säga att trädgårdsåret har börjat för min del. Jag har börjat vårsådden i liten skala med två sorters chili och två sorters busktomater. Vi får se hur det går, en del av fröna var lite gamla men för mig räcker det om ett eller två frön av varje sort gror. Jag ska ta och gå igenom de övriga fröpåsarna här i veckan och se när de olika fröna vill komma ner i jord.


I övrigt är det inte mycket som talar för att våren är på gång. Snön fortsätter och falla, ibland bara lite och ibland vräker det ner. Frasse har tröttnat för länge sedan och sitter oftast bara på altanen och spanar efter fåglar och andra katter. Glädjande är iallafall att fikonträdet i växthuset fortfarande är vid liv och verkar må bra under sin bubbelplast. Jag var lite orolig efter att det varit -15 grader i över en vecka.

Kommentarer

  1. Vår Frasse längtar också efter barmark. Det är så kallt att ligga i grindhålet att det inte blir mycket spanat nuförtiden. Jo, genom fönstret förstås. Men fåglarna har liksom ingen respekt när det är glas emellan och ekorren går inte heller att jaga opp i trädet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och av någon anledning är fåglarna som bortflugna när man går fram till fågelbordet för att titta lite närmare på dem. Konstigt det där! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg