Tapeter

På förmiddagen idag var jag och tittade på tapeter till köket. Planen är ett L-format kök (skåp och vitvaror) i ena änden av rummet och matplats i den andra änden. På kortväggen vid matplatsen vill vi ha en mönstrad tapet för att få lite liv och färg i rummet. De två väggar som upptas av skåp och vitvaror kommer att vara till största delen vit och den andra långväggen kommer att få en enfärgad tapet i en färg som matchar den mönstrade. Jag har fått förtroendet att välja den mönstrade tapeten på egen hand. Efter dagens besök i den lokala färghandeln står det mellan två finalister, tror jag, man kan ju alltid ändra sig igen.

Den här från Boråstapeter har jag varit förtjust i en tid nu. Den har dock en del kopparfärgade inslag som jag inte är helt säker på vad jag tycker om, hade de varit i guld istället hade det varit mycket bättre.

Idag hittade jag den här tapeten från Casadeco som jag fastnade för också. Jag tycker om brunt som jag tycker är en lugn och skön färg, här med inslag av två olika blå färger. Hmm, det är svårt det här, man vill ju hitta nåt som man kan tänka sig att leva med i flera år.

Kommentarer

Populära inlägg