Slänten forts.


Idag har jag mest tagit det lugnt efter gårdagens rätt tunga arbete. Vi räknade ut att jag flyttade på ca 1 ton jord när jag gjorde i ordning slänten, det känns i axlar och rygg kan jag säga. Vi tog dock en sväng till handelsträdgården och här är en del av resultatet. Till höger i bild står en trio av hortensior, längst bak en sammethortensia och framför den vidjehortensian 'Annabelle'. Trädgårdshortensian med de stora vita blommorna fick jag av mina föräldrar när jag fyllde år och har äntligen fått komma ner i en rabatt.


Två exemplar av denna röda solhatt, 'The King', fick också följa med hem. Jag har redan några vita i den färdiga delen av slänten och tyckte att det kunde vara kul med några lite mer färgglada också.


I nederkant har inte så mycket blivit planterat än. Här är alunroten 'Palace Purple' som fått flytta hit från en annan rabatt. Jag köpte också två hostor som står till höger om alunroten. Flera av de hostor som jag planterade första sommaren i huset har nu vuxit sig så stora att de behöver delas och planen är att fylla på med dem i den här änden av slänten. Det finns plats för ytterligare växter här, vi får väl se vad det blir.

Nej, nu ska jag njuta av mina sista timmar semester. Jag förstår inte riktigt hur jag ska orka ta mig upp i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg