Datorstrul

 
Den här veckan har uppdateringen varit lite dålig och detta beror på min stackars dator. Den har några år på nacken och börjar mer och mer visa ålderstecken, den är trött, långsam och inte så stadig som jag skulle önska. Just nu är det bara att försöka härda ut, med renoveringen känns det inte som att jag vill lägga ut en massa pengar på en ny dator utan hellre spendera dem på huset. 


Som jag kanske sagt förut så gillar vi att återanvända fina och bra gamla material som t ex gamla parkettgolv som många gånger har en helt annan kvalitet än nya golv. Nu har vi fått en massa gammal fin ekparkett av några grannar som håller på att renovera sitt vardagsrum. De andra begagnade golven som vi lagt in i huset har efter slipning och lackning blivit otroligt fina så det här kommer nog bli bra det också. Tanken är att det ska läggas i hallen så småningom. Igår städade jag undan lite i garaget för att få plats med allt golvplank medan Oscar städade som en iller i vardagsrummet för att försöka få bort en del av allt byggdamm. 

Idag har jag en rätt lugn dag medan Oscar är iväg och jobbar. Det har blivit lite mer städning, bröd ska bakas och sen har det blivit lite nätshopping. Jag har klickat hem lite växter från Odla och Hortogreen och ska också försöka leta runt lite efter den fläkten vi ska ha i badrummet.

Kommentarer

Populära inlägg