Trädgårdsplanering


Vilken härligt solig dag vi har haft idag, nästan hela dagen. Efter en liten promenad i solen fick jag lust att trädgårdsjobba, om inte i trädgården så i allafall. Jag har en dagbok som jag ritar upp idéer i och skriver ner namn på växter jag gillar och kan tänka mig ha i trädgården. Jag laddar upp med en massa trädgårdsböcker för att få lite inspiration och sedan börjar jag skissa. Ibland blir idéerna till verklighet, oftast inte helt enligt ritningen men rätt nära och med "rätt" känsla. Det händer rätt ofta att jag hittar något snyggt i handelsträdgården som jag väljer istället för det jag tänkt eller att jag missbedömt hur mycket eller lite utrymme jag har att plantera på. Det löser sig alltid på något sätt, och man kan ju alltid flytta på växter om man inte tycker att det blev som man tänkt.

Kommentarer

Populära inlägg