Planerar trädgård


Idag har jag varit ute och mätt och försökt planera hur jag ska få till det med den här öppna ytan vi fått nu. Trots att det ser för bedrövligt ut nu så har vi bestämt att det ska bli bra i slutänden och vi får ju chansen att välja ut vilka buskar och träd vi vill ha här. Jag har ju sedan tidigare en prakthäggmispel så jag tänkte fortsätta med fler, 3-4 st i större storlek. För att få lite höjd på det hela blir det ett eller två träd också, tanken just nu är Ullungrönn som blir lite lagom hög, ca 8-10 m, och som blir så där härligt röd på hösten. Till höger i bilden, lite svårt att se, börjar min asien-inspirerade rabatt och där har jag ju planterat en hel del skuggälskande växter eftersom det var rätt skuggigt där förut, får se hur jag gör där. Det kommer nog fortfarande vara lite skugga eftersom huset skuggar, hoppas det räcker.


Lite högre upp på tomten känns det också lite väl öppet och man ser rakt ner på den nya tomten. Jag vet inte riktigt vad jag vill göra här men nånting får det bli. Mer grönska åt folket!

Kommentarer

Populära inlägg