Bilder från ovan


Igår började vi flytta ner plattformen på byggställningen på baksidan för att vi ska kunna montera hängrännan. Innan vi började med detta var jag uppe på byggställningen och tog lite bilder på trädgården. Här syns den asien-inspirerade rabatten uppe till vänster, till höger om den en stor sten som markerar platsen för stenkistan dit dagvattnet leds. Bakom stenen längs den tomtgränsen har jag stora ruggar av strandiris och ett antal Austin-rosor. De två buskarna som anas lite till höger om mitten på bilden är paradisbuskar som än så länge är rätt små. Framför dessa har jag mitt kryddland, inte så stort just nu men det ska göras om nästa år.


Den här är kameran vänd mer åt öster och till vänster i bild är min runda rosrabatt och till höger om den, i trädgårdens nordöstra hörn, har jag mitt lilla mini-woodland. Under det stora gullregnet uppe till höger i bild den vita rabatten med min egenbyggda lilla mur. Längst ner till höger kan man se växthusgrunden som bara väntar på att vi ska fortsätta bygga på resten. Som synes är det väldigt mycket gräsmatta kvar och inte så många träd. När byggställningen så småningom är helt nertagen kommer vi nog plantera ett par träd här för att få lite höjd på trädgården samt för att få lite mer skugga.


Nu i helgen har jag också möblerat om en del bland växterna och rensat bort en hel del brännässlor. Jag vet inte om det är jag som är superstark eller om spaden var fantastiskt dålig men när jag höll på och grävde som bäst gick skaftet av. Lite synd för det här var min favoritspade.

Kommentarer

Populära inlägg