Bara att vänta

Narcissen Thalia

I helgen har jag jobbat hårt med att få ner alla vårblommande lökar i jorden. Jag har grävt och rensat bort massor av gräs och ogräs kring den nya blandhäcken och i mitt lilla woodland-hörn. Inte bara för lökarnas skull men också för att förbereda för marktäckare som jag tänkt plantera där. Vid blandhäcken har jag satt den vita lilla narcissen Thalia och den blå engelska klockhyacinten. I woodland-hörnet blev det en annan lite vit narciss som heter Toto. Längs den gamla gärdesgården där jag bl a har Austin-rosor och strandiris och i den asiatiska rabatten har jag satt en massa lila kirgislök, allium aflatunense. Under vårkörsbäret blev det en massa krokus i blandade färger och under plommonträdet på framsidan petade jag ner vårstjärna. Sen fyllde jag på med tulpaner på framsidan, bl a den liljeblommande Très chic och papegojtulpanerna Black parrot och Super parrot. Idag besökte jag också en lokal handelsträdgård för att köpa vitlök som ska ner i odlingslådorna.

Engelsk klockhyacint

Kommentarer

  1. Det kommer att bli fint hos dig i vår!Även jag har skottat ner ett gäng nya Thalialökar, dem kan man inte få för många av.Men kirgislökarna som jag hittade i "fel" plantering, var var det jag lade dem i väntan på hösten?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg