Egen skörd


De sista potatisarna är nu upptagna, det var fler kvar i jorden än jag hade trott, stora, mindre och pyttesmå. Det blev en mycket bättre skörd av den goda Amandine i år en förra året. Nu har de blivit tvättade och ligger på tork innan jag ska lägga ner dem i källaren. Jag passade även på att ta upp ett rejält knippe morötter, de flesta stora och fina.

Jag har även plockat de plommon vi fick i år, första skörden på det lilla trädet. Vi har ätit en del men jag fick ihop ca 600 g som jag kokade plommonmarmelad på i fredags. Vi fick rostat bröd med nylagad marmelad på till frukosten i lördags.

Kommentarer

  1. Oj, vilken fin skörd. Nu är det så mörkt på kvällarna att jag glömmer att gå ut och gräva i jorden. Det får bli till helgen igen. Men då åker de sista potatisarna upp. // Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg