Idag vilar jag


Förkylningen tar nya tag efter helgens arbete här hemma. Vi har ju jobbat på med hallen och igår hyrde vi en golvslip till den gamla parketten vi lagt. Oscar jobbade på med golvet medan jag städade undan lite i trädgården. Jag klippte gräset för förhoppningsvis sista gången i år, plockade i krukor och fågelbadet med den lilla fontänen. Jag jobbade också på med de sista pinnarna i en stor rishög vi haft vid sidan av huset hela sommaren. Vi har fått låna en rätt kraftig kompostkvarn av en granne och nu är det inte mycket kvar av högen. Det som är kvar får vi nog köra bort, jag tror att det är för grovt för kvarnen. Idag efter jobbet har det bara varit vila som gäller eftersom både halsen och huvudet värker.

Kommentarer

  1. Krya på sig! De där löven skulle jag verkligen behöva. Jag har bara tallbarr på min tomt. Men jag önskar att jag hade lite löv som kunde förmultna för vårens rabatter. // Anna

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Förkylningen verkar långdragen men den måste väl ge sig till slut. Jo, löv har vi så det räcker, känns lite jobbigt att kratta undan men är ju rätt bra och ha till vintertäckning i rabatterna./ Anna-Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg