Lite för tidigt?

Första dagen på semestern 2011

Det känns lite tidigt att så här i slutet av januari börja tänka på sommar och semester men på jobbet har cheferna plockat fram sommarens semesterschema. Förra året satsade jag på tidig semester för att jag tänkte att det kanske skulle vara lite svalare då så att jag skulle kunna jobba i trädgården i lite behaglig sommartemperatur. Det blev ju inte riktigt som planerat, första dagen på semestern gick solen upp på en klarblå himmel och termometern stannade på ca 30 grader och sen fortsatte det typ så i ca 4 veckor. Otroligt väder för sol och bad men inte om man vill gräva nya rabatter och bygga växthus, då tyckte i allafall jag att det kändes lite väl varmt. Nån som kan spå väder och tala om för mig när bästa trädgårdsjobbarvädret kommer infalla i år?

Kommentarer

Populära inlägg