Inomhusaktiviteter


Igår var det mest inneaktivteter som gällde eftersom jag var trött, snorig och förkyld och det var ca -20 grader ute. En alldeles lagom aktivitet var att plocka fram finservicen och flytta in den i "nya" köksbänken. Det var lite spännande att räkna delarna för att se om jag hade hittat alla koppar och fat. 12 av varje trodde jag att det skulle vara men det fanns tydligen 13 kaffekoppar med fat och 18 assietter, varav en var ett par cm större än de andra. Det finns fortfarande plats för mer saker både i skåpet och i lådorna, undrar vad mer jag ska ha här?


Jag har också spenderat mycket tid vid fönstret i vardagsrummet spanandes på alla fåglar som flugit fram och tillbaka mellan schersminen och fågelmaten vid äppelträden. Nu i kylan har de små fåglarna verkligen haft fullt upp och det har nästan varit kö till talgbollarna och fågelbordet.

Kommentarer

  1. Det måtte vara väldigt tryggt och skönt för småfåglarna i schersminenr....de gör likadant hos mig -schersmin till fågelbord och tillbaka till schersmnen. Sådär håller de på hur länge som helst, och inte bara en eller två fåglar utan allihop!
    Hittade hit via tant otterskrufv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit! Ja, småfåglarna förgyller verkligen trädgården så här års, både jag och katten kan spendera massor av tid med att titta på dem.

      Anna-Karin

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg