Massor av planer



Här hemma är det sjukstuga för min del med en rejäl förkylning som helt tagit över. Jag har därför spenderat stora delar av de senaste dagarna i soffan med trädgårdsböcker och skissblock planerandes sommarens trädgårdsarbete. Vår tanke är ju att den stora "vallgraven" på baksidan av huset ska fyllas igen nu till våren. När det är gjort har jag tänkt att jag ska försöka göra något med den stora gräsytan bakom huset. Det är en stor öppen yta som just nu är rätt ointressant och tråkig och jag skulle vilja ha en roligare utsikt från växthuset. Jag har ritat på ett par olika förslag så vi får se vad det blir till slut. Jag har också en tanke på att göra en portal mellan rosrundeln och rabatten under gullregnet vid växthuset. Då skulle humlen nog få flytta dit och få en bättre och stadigare klätterställning än den har nu.

Kommentarer

Populära inlägg