Lite grönt i all snö


Trots att det fortfarande är alldeles förmycket snö ute kan jag nu se ett litet ljus i mörkret. I källaren frodas mina tomat- och chiliplantor. Det är bara en sorts chili som inte kommit upp men det kan ha varit gamla frön. Det är nog dags att skola om i allafall tomaterna så jag måste köpa lite jord till det. Hoppas nu bara att de klarar sig till sommaren så att jag kan få helt egna tomater i år.

 

I ett källarförråd hittade jag också min kruka med afrikas blå lilja och såg att den inte bara överlevt vintern utan också börjat skjuta upp en del blad. Ett gäng bleka stackare var det som riktigt ropade efter ljus så jag flyttade ut krukan till fönstret.


Oscar har fortsatt arbetet med sovrummet och nu är väggen isolerad ordentligt och det nya fönstret sitter på plats. Man känner redan skillnad i rummet med den nya isoleringen även om det fortfarande är rätt kallt eftersom det inte finns något element där än. Det är också bättre klimat nere i vardagsrummet eftersom det förrut kom in kall luft i nederkant av väggen. Kall luft som sedan "rann" ner längs insidan av väggen i vardagsrummet och rakt ner på oss när vi satt i soffan.

Kommentarer

Populära inlägg