Påsk på gång


Påskhelgen närmar sig och jag har börjat plocka fram lite påskpynt. Idag har jag varit ute och klippt lite i äppelträden för att få några grenar att hänga mina fina målade ägg  och de små fluffiga kycklingarna i. Förutom riset har jag några andra kycklingar, hönor och något större målade ägg att dekorera med. Lite lagom med saker bara så att det inte blir så mycket när man ska plocka undan det hela igen.


Nu börjar temperaturen äntligen klättra upp lite på dagarna och snön börjar ge vika men än så länge ligger den kvar. Från övervåningen kan man se ner över baksidan av trädgården och se alla tecken på djurlivet i området. Spår av harar och råddjur går kors och tvärs över gräsmatta och rabatter. Jag hoppas de inte har betat av för mycket av buskarna och träden som sticker upp ur snön.

Kommentarer

Populära inlägg