Kvällspromenad


Nu under sommaren har det blivit dåligt med inlägg här på bloggen. Tiden liksom bara flyter förbi och rätt som det är har det gått en vecka utan att man tänkt på det. Nu lider semestern mot sitt slut och jag börjar jobba igen på måndag. Det har varit 3 sköna veckor med bara en regnig dag och förhoppningsvis fortsätter det fina vädret så att man kan få sköna kvällar på altanen efter jobbet. Som vanligt under somrarna tar jag en vända i trädgården på kvällarna. Det här är bilder från kvällens promenad. Det växer på bra i odlingslådorna, potatisen är på gång och vitlöken börjar få gul blast. Den börjar också lägga sig ner så det är nog snart dags att skörda.


Jag har visat den förut men jag gillar den färgkick som purpurklätten ger nere i detta lite mörka hörn.


Höstsilveraxet 'Brunette' kommer bli rekordhögt i år och det är fler knoppar på än det varit tidigare.


Idag lyckades jag fånga en daglilja på bild. Oftast har de redan börjat skrumpna ihop när jag kommer med kameran. Det här är en okänd crèmefärgad variant.


Förutom vitlöksskörden är det nu dags att plocka blåbär. Vi har en del blåbärsris nere i ett hörn av trädgården och de är nu fulla av mörkt blå bär som bara väntar på att plockas. Kanske blir det en burk blåbärssylt i år också.

Kommentarer

Populära inlägg