Hurra för mig ...


...för idag fyller jag år. Jag har i flera år haft som tradition att bjuda min familj på lunch när jag fyller år och det gjorde jag även i år. Det blev en marinerad rostbiff med fransk potatissallad och en Pavlova-tårta till kaffet. Jag hann tyvärr inte ta någon bild på tårtan innan jag ställde fram den på bordet men så här såg det ut när alla hade tagit. Nästa år får jag nog önska mig en tårtspade, det är inte riktigt lika festligt med en svart stekspade i plast.


Dagen till ära har jag städat upp vid ytterdörren. Jag plockade undan kofot, spikpaket och gamla avloppsrör och ställde dit en stor lykta och en blomkruka istället. Den stora vita hortensian fick jag av min mamma i present, den ska planteras ut i trädgården så småningom.


Jag fick även lite Höganäs-porslin och en picknickgrill med tillhörande kylväska från Sagaform.


Också den här stora fina orkidéen är en födelsedagspresent. Så länge jag kan minnas har det varit superväder när jag fyller år, eller i allafall när jag bjuder på födelsedagslunch, och det var det idag också. Det är fortfarande över 23 grader ute trots att klockan är över tio på kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg