I mitt vita vinterland


Det är hårt nu, inte bara för oss snöskottare utan också för de vilda djuren. Det har varit skytteltrafik vid fågelmaten hela dagen, småfåglar uppe i foderladan och koltrastar och skator på marken under. Senare ikväll kommer säkerligen haren för att äta de rester som fåglarna lämnat på marken.


Själv har jag skottat färdigt infarten idag. Som tur är har vi tillsammans med grannarna skaffat en rejäl snöslunga så i går kväll fick jag bort det mesta av snön med den. Jag har skakat av stora mängder snö från alla häckar, buskar och träd så nu ser de alla mycket gladare ut och de flesta har rest sig upp igen.


Fördelen med snön runt häckarna är att de syns bättre nu mot det vita än när allt var gråbrunt och smälte ihop till ett. Idag var det också nästan sol ute så tillsammans med snön var det faktiskt tiktigt ljus ute. Nu vill jag bara att det sluta snöa helt, till och med de småflingor som kommer nu känns jobbiga.

Kommentarer

Populära inlägg