Plantera häck


Idag har det varit en riktigt kall höstdag. Trots detta fick jag för mig att jag skulle plantera häck när jag kom hem. I min beställning från Hortogreen som kom förra veckan var det, förutom rosorna som jag berättat om, med 40 plantor vintergrön liguster. Jag kände idag att de behövde få komma ner i jorden, både för att det känns som att snön kommer snart och för att de inte ska bli förstörda. Jag kan meddela att det egentligen var alldeles för kallt för att plantera växter idag. Jag var tvungen att gå in en gång och värma mina händer eftersom de frös så att det gjorde ont. Kanske inte helt rätt väder för trädgårdarbete, grannen kom förbi och undrade vad jag gjorde i ute kylan, men nu sitter 20 av plantorna på plats. Tanken är de ska rama in rabatterna som ligger på vardera sida av gången upp mot husets entré. Bilden ovan är från den ena av dessa rabatter.

Kommentarer

Populära inlägg