Rosor


I augusti beställde jag en massa växter från Hortogreen och häromdagen var DHL äntligen här med ett stort paket med mitt namn på. I förrgår efter jobbet fick rosorna komma ner i jorden. På framsidan av huset vid altanen planterade jag två st Louise Bugnet (bilden ovan) i en rabatt där det sedan tidigare finns en vit rabattros, Gråsten, två vitblommande azaleor, Persil, och en vitblommande rhododendron, Cunninghams white. Jag passade också på att peta ner ett gäng tulpanlökar som ska blomma i vitt, rosa och mörkt lila och även några vita liljor mellan rosorna.


Till en av mina nya rabatter på baksidan av huset hade jag beställt fem plantor av den vitrosa rosen 'Aspirin rose'. De står nu tillsammans med vita irisar, vita kungsliljor och vita stora alium i en plantering under gullregnet.

Kommentarer

Populära inlägg