Vinteroffer


Idag har solen visat sig nästan hela dagen och hjälpt snön att smälta undan en hel del. I rabatten framför altanen hade azaleorna och rhododendronen börjat titta upp och jag tänkte när jag kom hem från jobbet att jag skulle hjälpa dem upp ur snön. Det var tyvärr ingen jätterolig syn när de kommit fram. De står precis där snön från taket träffade när den i ca 180 km/h rasade av för några veckor sedan. Azaleorna står riktigt snett och rhododendronen ligger nästan helt platt mot marken.


Jag hoppas verkligen att de återhämtar sig och reser sig igen. Tyvärr hade flera grenar gått av på min roddis, och jag som hade hoppats att den skulle bli större i år, inte mindre. Alla dessa grenar hade blomknoppar också så det blir inte lika många blommor i år som jag hade hoppats på heller.


Det ska gå att ta sticklingar av rhododendron så jag tänker prova. Bästa tiden för detta ska tydligen var på hösten men nu har jag ju de här grenarna, de är ju redan avklippta av snön. Vi får väl se hur det går.

Kommentarer

Populära inlägg