Idioti i värmen


Det har varit över 30 grader varmt i flera dagar och vad hittar jag på då? Jo, jag bestämmer mig för att gräva upp gången mellan uppfarten och huset och göra i ordning den för att kunna lägga nya stenar. Jag blev lite tvungen till att börja med detta eftersom de Ölandsstenar vi haft där hittills blev hämtade av någon som behövde dem mer än vi, Oscars syster.
I går kom jag så här långt. Gången blev i princip färdiggrävd på djupet. Som vanligt fanns det en hel del stenar som väntade på att bli uppgrävda, bl a den till vänster i bild som Oscar fick hjälpa mig att gräva upp.


Idag var Oscar iväg på morgonen och köpte grus som jag sen spenderade dagen med att flytta från släpkärran till gången. Man blir vansinnigt svettig och dammig av den här typen av arbete i den här värmen kan jag berätta. Jag kommer med all säkerhet att ha träningsvärk i morgon. Nu väntar fiberduk ovanpå gruset och sedan sättsand på den. Därefter är det dags att inhandla sten. Fortsättning följer!

Kommentarer

Populära inlägg