Massor av blommor


Ännu en fantastisk sommardag i trädgården. Jag har klippt gräs, rensat undan högar med gamla grenar och klippt bokhäcken lite. Nu blommar det som tusan överallt och dagens inlägg blir lite av en blomsterkavalkad. Bilden ovan är på en av de pioner som fanns i trädgården när vi flyttade hit så jag vet inte vad det är för sort.


Det här är den vita fyllda 'Festiva Maxima'.


Nere bland rosorna har den mörkt lila pionvallmon slagit ut. Jag tycker att den är otroligt vacker med sina blanka blad som ser ut som om de vore gjorda av sidentyg.


I år får jag se Austinrosen 'Constance Spry' blomma, förra året år rådjuren upp alla knoppar. Blommorna har en otroligt vacker form och är väldigt stora.


Snart blommar också min andra Austinros 'Glamis Castle'. Knopparna är superstora och slår nog ut helt i morgon.


I den vita rabatten väntar kungsliljorna på att få slå ut. Stjälkarna ser så tunna ut att jag undrar om de kommer att kunna hålla uppe blommorna, jag kanske får stötta upp dem.

Kommentarer

Populära inlägg