Nyplanterat


Årets första höstdag är här och jag har varit ut och fotograferat de växter jag köpte i helgen. Här är två rosa höstanemoner tillsammans med ett miscanthus gräs, 'Undine'.


Intill den asieninspirerade rabatten står nu en syrenhortensia som förhoppningsvis ska växa sig stor och buskig. Tanken är att den tillsammans med några andra buskar och träd ska bilda en grön vägg mot granntomten där det snart ska börja byggas ett nytt hus.


Nere vid den nygrävda rabatten vid gärdesgården har en vipphortensia, 'Pink Diamond', fått sitt nya hem. Där ska den få bo tillsammans med massor av lila strandiris och ett gäng okända vitblommande rosor. Här ska även de Austin-rosor jag beställt planteras när de kommer.


När jag ändå var igång och grävde igår passade jag på att flytta ner de två azaleorna 'Persil' till den asien-rabatten. De har stått alldeles för soligt vid altanen vilket de inte alls har trivts med, bladen är små och tråkiga och de har inte växt särskilt mycket alls sen jag planterade dem för tre somrar sedan.

Kommentarer

Populära inlägg