Klinker på gång


Det har varit lite tyst på bloggen den här veckan och det beror på att vi jobbat på här hemma. Oscar har fortsatt i badrummet och nu börjar våra fina klinker komma på plats. Vi spenderade några timmar i måndags med att planera det hela och det ger resultat nu när de läggs på riktigt, det blir väldigt rakt och fint.


Jag har lekt grävmaskin i trädgården och flyttat på flera stora syrenbuskar. På ena långsidan av trädgården har vi en rätt lång syrenhäck som fått växa fritt i ganska många år och därför bildat dubbla och ibland tredubbla rader. Där har jag tagit buskar och flyttat över till andra sidan tomten där vi annars har fri sikt rakt in i sprängsten och stenmjöl, ordentligt grått helt enkelt. I morgon ska jag ge mig på en ordentlig buske som en av våra kära grannar donerat till mitt projekt. Jag har också fått ett gäng häckplantor, måbär, som jag beställde tidigare i våras från Hortogreen, även detta ett projekt att ägna sig åt i helgen. Tur att det är en lång helg.

Kommentarer

Populära inlägg