Trädgårdskänslor


Vädret har ju varit underbart de senaste dagarna så nu börjar det rycka i trädgårdsmusklerna ordentligt. Idag gjorde jag säsongens första besök hos en av våra lokala handelsträdgårdar. Jag fick med mig hem sättpotatis, Amandine, penséer och en påse blandad sättlök. I påsen är det både röd lök, gul lök och silverlök, perfekt för mig som inte odlar så stora mängder med en påse med alla sorter i. Den lilla korgen som jag förvarar fröpåsar i kom också fram och jag fick ner lite morotsfröer i jorden mellan sättlöken och vitlöken.


Här är lite av morgondagens arbete. Ett par liljeknölar ska ner i jorden nere i den vita rabatten och några daliarötter ska ner i jord för att de ska få komma igång inomhus. 


I år blev det bara mörkt rosa penséer i vårkrukan på altanen. Hoppas de inte blir uppätna av rådjuren på en gång. Vädret ska tydligen bli fint hela helgen så det blir nog en hel del arbete ute med att rensa ogräs och kanske gräva för kommande planteringar.

Kommentarer

Populära inlägg