Vårtecken


Äntligen en dag med sol efter en helt otroligt grå, dimmig och regnig helg. När jag kom hem från jobbet gick jag direkt ut i trädgården och letade lite vårtecken och visst hittade jag några. Här är några vita krokusar i gräsmattan, och de poppar upp överallt nu, vita i gräsmattan och lila i rabatterna.


I den ena odlingslådan har en vitlök tittat upp. Hoppas den inte blir offer för nattfrost, jag vet inte riktigt hur tåliga de är.


Också rabarbern visar livstecken med sina rosa och gula knoppar.


Tyvärr kommer forsythian inte blomma lika mycket i år som den brukar. De otroligt smarta byggjobbarna som bygger huset på granntomten fick nämligen för sig att krossa en av buskarna med dessa betongfotade staket. Det är väl ren tur att den vita syrenen står kvar. Inte en kul syn att se när man kommer hem från jobbet en måndag. 


Här har häckplantorna med nöd och näppe klart sig undan dessa tunga stållock som använts när man tinat upp marken för att kunna gräva. Att bygga hus är säkert jättekul och spännande men att bo granne med ett husbygge är lite för spännande på fel sätt för min smak. Ingenting jag rekommenderar. Jag bara väntar på att nån grävmaskin eller lastbil ska köra sönder grässlänten vi jobbade så hårt med förra året eller köra för nära det stora fina gullregnet som står rätt nära tomtgränsen. Jag hoppas att jag har fel och att allt går bra från och med nu.

Kommentarer

Populära inlägg