Klara!


Nu är vi äntligen klara, nästan exakt 1 år och 2 månader efter att vi började. Spegelproblemet löstes genom att vi (mest Oscar) byggde denna fina spegel med kanter och ljusramp i ek. Klinkerfogarna har färgats mörkare eftersom vi inte var riktigt nöjda med den, den var för ljus och golvet såg för rutigt ut, men nu är det superfint. Det enda lilla som fattas nu är en inspektionslucka till vattenkopplingarna i taket och handdukshängare. Vi vill ha samma handdukshängare som på toaletten på övervåningen och de var slut när vi var på Ikea sist. 


Förutom färdigställandet av spegeln har jag varit på utflykt tillsammans med en granne. Vi besökte två av de lokala handelsträdgårdarna och jag fick med mig en hel del hem. Det blev bl a tre stycken rosa höstanemoner att fylla på med nere på baksidan där jag redan har några, en vit daglilja, en vit trädgårdsiris för att byta ut den lila som står i den vita rabatten. Jag köpte även en till prakthäggmispel till blandhäcken mot den nya tomten, en vit syrenbuddleja och vidjehortensian 'Limelight' som ska få stå nere i ena hörnet av trädgården mellan några rosor och den vingade benveden. Dit ska jag även flytta en syrenhortensia som står på en tillfällig plats just nu. Det hörnet är lite skuggigare än resten av trädgården och det växer en del blåbärsris där så jag tror att det passar hortensia bra. Buddlejan får stå ut utkanten av detta område vid rosorna där det är lite soligare. I morgon ska det planteras, vad kul!

Kommentarer

Populära inlägg