Meditation?


Hjälp, den första "vanliga" helgen efter semestern är  nu snart över, tillbaka till jobbet imorgon igen. Den här helgen har ägnats åt att rensa ogräs i gräsmattan. Missförstå mig inte nu, jag är inte ute efter en paradgräsmatta men det är så vansinnigt mycket i gräsmattan just nu som inte är gräs att nånting behövdes göras. Jag bryr mig inte så mycket om klöver, bellis eller mossa, det är till och med rätt trevligt, däremot är gräsmattan full av revande ogräs som håller på att ta över helt och kväva allt annat. Det är bl a smörblomma och gult penningblad och sen också en massa groddblad. Idag fick jag ihop en skottkärra full innan knän, höfter och händer började värka för mycket. Det är en rätt meditativ syssla och om jag inte fick så ont i kroppen skulle jag nog kunnat fylla ytterligare en skottkärra.


I trädgården på baksidan blommar nu två av klematisarna. Här är det 'Princess Diana' som klättrar på en ställning i kryddlandet.


I blandhäcken klättrar en klematis som jag köpte som 'Hagley Hybrid' men som jag misstänker är något annat. Det är kanske svårt att se på bilden men de här blommorna är rätt små och även om de ser rosa ut på bilden så är de mer blå i verkligheten och har bara 4 blomblad och inte 5-6 som jag läst att 'Hagley Hybrid' ska ha. Jag är inte helt nöjd med de här små blommorna, jag hade ju önskat mig större.

Kommentarer

Populära inlägg