Köksarbete


Så här ses det ut just nu på köksbänken, massor av saker överallt. Som nu ser har det blivit mer marmelad och så har jag förberett för att baka bröd. Det blir ett havrebröd med skållade havregryn. Jag hade tänkt göra chokladtryffel också men det får nog blir en annan dag jag vill hinna slappa lite också. Innan jag kokade marmeladen målade jag ett varv på träpanelen som sitter på väggen vid trappan till övervåningen, det blir väldigt trevligt med ny vit färg där.


I hallen blir det allt mindre kvar att göra. Igår satte jag upp fönsterbrädan i svart sten som jag först slipade av och behandlade med hårdvaxolja. Idag hade vaxet torkat och jag kunde ställa dit lite blommor och några julkulor i en skål. Det känns genast mindre som en byggplats när man får in gröna växter. Det som är kvar att göra i hallen nu är att lacka golvet ett par ggr till, få till ett trappräcke, göra en hatthylla och så är det två dörrar kvar att måla.

Kommentarer

Populära inlägg