Trädgårdstänk

Bild från Ulriksdal på Kivik.
Ingen snö än vilket passar mig alldeles utmärkt, lite väl mycket blåst och regn bara. Det är ju dessutom väldigt mörkt ute, mörkt när jag går till jobbet och mörkt när jag kommer hem. Det här gör att jag börjar fundera på om det inte skulle vara så tokigt med belysning i trädgården så att man kan få se lite av den, eller få en känsla av den, även så här års. Vi har ingenting sånt nu. Några upplysta träd och kanske nån lampa på den stora stenen nere på baksidan?


Även när man ser trädgården i dagsljus, på helgerna alltså, ser den lite för tråkig ut nu när alla buskar och träd är nakna och nästan alla perenner har vissnat. Det behövs mer växter som är gröna även nu. Jag har i princip inga vintergröna växter i min trädgård, bara den vintergröna ligustern på framsidan och den är ju rätt så gels mitt i vintern. Jag är inte alls förtjust i barrväxter men det finns ju en del annat man skulle kunna ha, som t ex japansk järnek och myrtentry. Det här tål att tänkas på, och planeras.

Kommentarer

Populära inlägg