Dagens trädgård


Dagens trädgårdsbilder är mer vita än gröna. Sommarens grönsaksodling i lådorna känns avlägsen. Lådorna är 60 cm höga så jag skulle gissa att det är 60-70 cm snö just nu.


Äppelträden har fått vita blad istället för gröna och ger nästan samma insynsskydd nu som i somras. Just nu gäller det att hålla koll på fågelmaten nästan varje dag för den går åt fort. 


Idag tog jag mod till mig och kämpade mig runt i den djupa snön för att försöka befria en del buskar och träd från snö. Det var inte helt lätt och på vissa ställen var snön så hård att den inte gick att få bort. Här nere i hörnet hade jag tänkt hjälpa min rhododendron men jag kunde inte ens se var den var. Hoppas den mår bra där under. I morgon står brödbak och godistillverkning på schemat.

Kommentarer

Populära inlägg