Motionspass i solen



Idag har jag spenderat 2-3 timmar ute i solen tillsammans med mina kompisar snöskyffeln och snösläden. Tillsammans har vi skottat fram brevlådan och tagit bort den meterhöga plogvallen vid infarten. De stackars inplogade soptunnorna är nu befriade från all snö och den dagen det kommer en sopbil för att tömma dem borde det gå alldeles utmärkt. Jag har grävt en gång till vedskjulet, en till fågelmatarna och en halvvägs bort till växthuset, jag kanske gräver den andra halvan imorgon. Jag borde nämligen sopa av snön från taket på växthuset. Visst är det bra med lite snö som skyddar buskar och träd från kyla men nu börjar jag bli lite orolig för att en del buskar ska bli mosade av tyngden av all snö och meterologerna har varnat för att det ska komma massor mer snö nästa vecka. Nu börjar det bli svårt att ta sig runt i trädgården för att befria buskarna från snön så det är nog bara att vänta och hoppas att det mesta klarar sig.

Kommentarer

Populära inlägg