Tack det är bra nu!




 Om det är någon som har missat det så har det snöat i Stockholm idag, jättemycket. Ett tag mitt på dagen var det helt vitt utanför fönstret på jobbet, man såg ingenting annat än snö i massor. När jag skulle åka hem hade det nästan slutat snöa men det mesta i tåg- och bussväg stod still och det kändes tveksamt om jag verkligen skulle kunna komma hem alls. Efter en del trixande och väntande hade jag dock efter 2,5 timmar äntligen lyckats ta mig hem. Väl hemma väntade nästa utmaning, en snövall på ca 1 meter och innanför den mängder av snö, mellan 50 och 80 cm djup snö. Jag fick gå över till grannen och låna deras snöskyffel och sedan var det bara att skotta mig fram till ytterdörren. 40 minuter senare kunde jag låsa upp dörren och ta mig in till en väntande Frasse.


Jag kan inte säga att jag frös så mycket vid det laget, man blir ordentligt varm av att skotta, men jag var riktigt trött och hungrig och jag kan säga att tårarna inte var långt borta. Frasse tyckte den grävda gången var superspännande och sprang som en tok fram och tillbaka i den flera gånger.


Det finns massor kvar att skotta, bl a det här snöberget som ligger på altanen och som är nästan 1 meter hög på högsta punkten. Det är snöovädret har inte fått mig att gilla snö mer kan jag säga. Jag kan redan känna träningsvärken komma.

Kommentarer

Populära inlägg