Mitt egna sköna hem



Nu är det äntligen klart! I söndags flyttade vi tillbaka in i vårt nyrenoverade sovrum. Vi är riktigt nöjda med resultatet, det blev ljust, luftigt och lugnt, och det är en fröjd att vakna upp här på morgonen. Nu har vi dessutom 12 tomma byrålådor att fylla, ska nog inte vara något problem.


I trädgården går allt i ett mycket lugnt tempo just nu. Jag promenerar mest runt och klipper bort överblommat, putsar på häckarna och vattnar tomaterna i växthuset. Ja, och så plockar jag såklart mogna tomater, skördar bönor och tar upp lite potatis då och då vid behov. Egentligen behövs det rensas ogräs och skäras rabattkanter också men det får vara, jag har inte orken till det just nu och har svårt att böja mig ner till marken för att nå ogräset. Som tur är är det nog mest jag som ser allt det där "småplocket" som behöver göras.


Min trädgårdskompis är naturligtvis med mig hela tiden på mina rundor. Även om jag inte har några större projekt på gång så har jag i allafall börjat beställa lite vårblommande lökar. Jag vill ju inte vara utan krokusar, tulpaner och narcisser till våren.

Kommentarer

Populära inlägg