Äntligen!


Äntligen har vi fått ett par fina dagar med solsken och lite värme. Efter allt gråväder var det verkligen välbehövligt. Krokusarna har börjat slå ut på allvar och det gäller att titta noga på dem för någon, hare eller rådjur, verkar gilla dem jättemycket och nafsar i sig dem på nätterna.


Med en liten buse att ta hand om har det varit svårt att få jobba ostört i trädgården några längre stunder. Härom dagen klippte jag liguster- och måbärshäckarna och klippte ner resterna av förra årets växter i rabatterna på framsidan. Idag lyckades jag räfsa ihop några högar av gammalt gräs, kvistar och häckklipp. Det är ju ingen brådska än men nu när solen börjat visa sig ordentligt och dagarna blir längre är man ju så sugen på att få ordning i trädgården. Det är dessutom en hel del att ta tag i eftersom jag inte orkade fixa så mycket i trädgården förra året.


När det vissna i rabatterna försvinner ser man att det redan kommit upp en del grönt där under. Det är mest tulpanblad som sticker upp men även en hel del annat är på gång.


Min trädgårdskompis har naturligtvis varit med mig runt i trädgården. När han inte vilat på sin favoritstol på altanen vill säga.

Kommentarer

Populära inlägg