Ordning och reda

Bild från livethemma.ikea.se

Jag har jättedålig ordning på sopsorteringen, det står pappkassar med tidningar och plastpåsar med glas och konservburkar lite överallt. Den här bilden från Ikeas blogg Livet hemma är riktigt inspirerande och har fått mig att fundera på hur man skulle kunna göra här hemma. Jag har inte riktigt hittat något bra ställe än eftersom vi fortfarande har en del "skräprum" att ta tag i i källaren men man kan ju i allafall skaffa några bra behållare och ställa upp någonstans tillfälligt i väntan på den "rätta" platsen.

Kommentarer

  1. Men den där bilden är ju helt overklig. Tänk när de är fyllda med gamla mjölkförpackningar och glas. Då är det inte lika snyggt längre, å dessutom luktar det ju lite, trots att man sköljer väl. För att börja diska det man ska återvinna, bara för att det ska stå framme, är troligen kontraproduktivt för miljön.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst kan det lukta om sopsorteringen om man inte sköter den :) Nu försöker jag ju redan sortera men det luktar ju likadant om burkarna när den ligger i plastkassar så jag tänkte att det i allafall kunde se lite prydligare ut. Men det kommer nog aldrig se ut som på bilden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg