Betong och fåglar

Mörker, snuva och det nya jobbet tär på orken just nu men idag har jag i allafall fixat lite med betongskivorna. Kanterna blev inte helt perfekta i gjutningen utan ser lite kantstötta ut på några ställen. Nu har jag försökt slipa av kanterna för att få dem slätare men jag vet inte riktigt om det blev så mycket bättre. Nästa steg blir sen att först olja in den med paraffinolja och därefter ha på ett eller två lager hårdvaxolja för att förhoppningsvis få till en yta som går att torka av.

I dag fick jag dessutom ett mail från Bagaren och Kocken att "Foderladan" från Wildlife garden är på väg, den och några små julklappar jag beställt. Förhoppningsvis kommer paketet imorgon eller på fredag, då har jag hela helgen på mig att få upp den ute vid äppelträden på framsidan av huset.

Kommentarer

Populära inlägg