Städdag


Idag har varit min städdag inför julen. Jag har dammsugit och våttorkat golven, dammtorkat, bytt dukar och plockat, plockat, plockat. Jag borde kanske ha dammsugit i källaren också men jag orkade inte så det får vara. Jag har dessutom varit ute och skottat, igen, eftersom det inte verkar vilja sluta snöa.


I år har jag inte gjort något eget julgodis även om jag faktiskt tycker att det är rätt kul. Det är för lite utrymme i "köket" i källare och nu när vintern är här lite för kallt för att det ska vara kul att jobba där. I det riktiga köket är det fortfarande lite för mycket arbetsplats för att jag ska vilja ha godistillverkning där. Så i år har jag köpt chokladpraliner inslagna i fint glansigt papper. Jag tycker att de ser rätt trevliga ut där de ligger i mina Marimekkoskålar.


Frasse har varvat korta, korta stunder ute på altanen med denna, eller liknande, ställning i soffan. Han tycker att snön är gravt överskattad.

Kommentarer

Populära inlägg