Besök på Trädgårdshuset


Idag åkte vi till Trädgårdshuset i Skarpnäck för inköp av jord och lite växter. Där fick jag en väldigt fin present av min käre sambo, en japansk lönn av större storlek. Detta är en 'Osakazuki' som är en japansk lönn som får gröna blad. Den har fått sin plats i den nya rabatten som jag grävde färdigt idag. Vi köpte också två vinlönnar som fick bli grannar med prakthäggmispeln. Jag är rätt slut i kroppen efter dagens arbete.


Även om det inte varit så varmt de senaste dagarna så ser man att det växer så det knakar överallt i trädgården. Här är det sprickfärdiga knoppar på prydnadskörsbäret.


Här är en bild på den vita rabatten som jag började med i höstas. Den vitblommiga alliumen är nästan lite vulgär med sina jättestora blad. Blomknopparna gömmer sig fortfarande nere i bladrosetten.


Jag tror att jag berättat förut att Frasse älskar att vara med när vi är ute i trädgården. Helst är han så nära det går, det här är en inte helt ovanlig syn när jag trädgårdsarbetar.

Kommentarer

Populära inlägg