Blomstertider


Slutet på en varm och härlig vecka, på söndag spås svalare väder. Visst har veckan varit skön med solen och värmen men också jobbigt om man är pollenallergiker. Med solens hjälp har det hänt jättemycket i trädgården vad gäller blomning. Nu blommar tulpaner, körsbärsträd och maskrosor. Här ovan tulpanerna i rabatten vid altanen. De riktigt mörkt lila 'Queen of night' har inte slagit ut ännu, jag gissar på att de slår ut i morgon.


I släntrabatten är det inte så många tulpaner kvar, jag måste fylla på till nästa vår. De som står där bland astillbe och stenar lyser verkligen upp platsen. Jag älskar verkligen liljeblommande tulpaner och har nästan bara sådana i mina rabatter. Jag har också några vita fyllda tulpaner och så 'Queen of night' förstås.


Här en liten bild av de ljust rosa blommorna på prydnadskörsbäret 'Accolade'.

Kommentarer

Populära inlägg