Hem och Villa


I dag börjar Hem och Villa-mässan i Älvsjö, det brukar vara en kul och givande utflykt. Massor av inspiration och information att ta del av. Kanske blir det en tur dit i år också. Annars hade vi hoppats kunna sätta upp skorstenen till vedspisen i köket i helgen men skorstenen, eller takhuven som ska vara runt skorstenen, har inte kommit än. Den kan ju komma i morgon, gör den inte det så är det inte så att vi behöver gå sysslolösa direkt. 

Veckan i övrigt har rullat på, Oscar har mekat en del med folkabussen som snart ska besiktigas och jag har fixat en del i trädgården. Häromdagen fick jag ett paket med plantor jag beställt från Horto Green och de måste ju ner i jorden. Det mesta har jag planterat, fler rosor i rabatten vid altanen, ormbunkar på baksidan av huset och fler ligusterplantor för att förlänga häcken på framsidan. Två klematis väntar dock fortfarande i kartongen och jag måste erkänna att jag inte riktigt vet var jag hade tänkt plantera dem. Nej, nu väntar ett gäng rågfrallor på att gräddas (ytterligare ett recept från min fina brödbok).

Kommentarer

Populära inlägg