Vinter?


Idag har en del av den snö som kom igår töat bort. Jag hade inte riktigt tänkt mig att det skulle komma snö än så det känns bra att den är på väg bort nu. Jag har ju dessutom en del kvar att plantera innan det blir tjäle i marken, magnolian och flädern vi köpte för ett par veckor sen står fortfarande i krukor och nu har rosorna som jag beställde från Flora Linnea kommit. 

Ingen plantering idag men jag har plockat en mängd äpplen och börjat koka mer mos, 2,5 kg mos idag och jag ska försöka koka mer imorgon. Den största kastrullen jag har rymmer bara 1,5 kg äpplen om man pressar i ordentligt, önskar att jag hade en lite större kastrull. Förutom det har jag börjat fixa lite nere i källaren i det rum som ska bli kläd- och skoförvaring för säsongskläder. På en av väggarna är putsen rätt dålig och behöver putsas om och jag har nu börjat hacka ner den dåliga putsen. Mer äppelmos och mer hacka puts blir det alltså imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg