Ommöblering


Hur trött jag än kände mig när jag kom hem från jobbet idag hittade jag på nåt konstigt sätt ny energi när jag stod med min spade ute i trädgården. Ibland, ganska ofta egentligen, händer det att man inte riktigt förstår var en växt hör hemma i trädgården när man kommer hem från handelsträdgården. Det har varit fallet med den prydnadskörsbär jag köpte förra hösten. Jag var aldrig riktigt nöjd med var jag planterade den då men visste inte vart den skulle stå istället. För nån vecka sen kom jag på det, buskmagnolian som stångats sönder av rådjuren har fått flytta på sig bort till den vita rabatten och på dess ställe står nu körsbäret. Det står nu mer synligt och man kommer att se blomningen i vår på ett mycket bättre sätt. 


Jag har också rätat upp delar av ligusterhäcken som jag också planterade förra hösten. Då lyckades jag sätta den i en liten böj där den går upp mot huset, det misstaget har jag nu rättat till. Bilden är från förra hösten.

Kommentarer

Populära inlägg