En vit jul


Fyra dagar kvar till julafton och här i huset känns det faktiskt ganska julmysigt nu. Godisskålarna är fyllda, eller var, det nallas lite då och då, de vita amaryllisarna har slagit ut eller är på väg att slå ut och julgranskulor finns lite här och där. En del ligger skålar och några av det mindre slaget hänger i gardinerna i köksfönstren.


Många stearinljus bidrar också till julkänslan och jag eldar en hel del i braskassetten, mysigt. Förutom att försöka njuta av julkänslan har jag idag varit ute och skottat tre gånger. De två första skottningarna tog ca en timme vardera och jag hade helst sett att det hade räckt med det. Nån timme efter att jag skottat andra gången tyckte plogbilen att det nog skulle plogas ytterligare en gång på vår gata så det var bara att ge sig ut igen och skotta fram brevlådan, soptunnan och skotta bort "plogranden" framför infarten till tomten. Alla grannar ser ungefär lika glada ut när vi möts ute på gatan med våra snöslädar. Jag hoppas verkligen att det blir en bra och varm sommar 2011 så att det känns som att vi får något tillbaka efter att ha stått ut med all denna snö och kyla.

Kommentarer

Populära inlägg