Nubb, nubb, nubb


Jag har bestämt mig för att inte visa några fler bilder på stolarna som jag håller på att klä om förrän de är klara, om jag skulle ta en ny bild i dag skulle den inte bli så väldigt annorlunda från den jag visade sist. Jag har haft svårt att få till sitsens klädsel och i går tröttnade jag på att sprätta och sy om så jag klippte till nytt tyg och började om, det blev mycket bättre. Nu har jag börjat fästa tyget på stolens rygg med nubb, och mycket nubb blir det för att tyget ska sitta sträckt och rakt. Den här delen av arbetet kommer att ta tid. Jag sitter på golvet och gör det här och jag har knän och höfter som inte är av det bästa slaget och en led på vänster pekfinger mår inte riktigt bra så jag orkar inte hålla på så länge i taget. Bilder kommer när det hela är färdigt.

På julfronten är det mesta klart för min del. Godiset är klart, klapparna är inhandlade och det mesta pyntet är uppe. Granen fattas dock, men den kommer. Sen behöver det städas ordentligt men det blir nog tid till det också.

Kommentarer

Populära inlägg