Mums


Jag har inte riktigt haft lust att fortsätta med fåtöljen idag utan har ägnat mig åt att göra julgott istället. På bilden saffransbullar med mandelmassefyllning. Jag äntligen kommit mig för att göra klart den vita chokladtryffeln och det kan jag säga att nästa år kommer jag att köpa vit tryffel om jag vill ha det. Den jag gjorde är supergod men gud vilket elände att göra, själva tryffelsmeten är så kladdig och smälter alldeles för lätt, det blev ganska mycket choklad där det inte skulle vara det. Jag har också börjat göra lite mozartkulor vilket var betydligt enklare än tryffeln. 

Förutom godiset har jag fått skotta en hel del tung, blöt snö idag. Temperaturen har legat kring 0 grader idag vilket gjorde att en hel del snö har åkt ner från taket och landat på altanen och trappan upp till huset. Jag kommer att ha träningsvärk i morgon!

Kommentarer

Populära inlägg