Lite dåligt samvete


Efter en underbar vinterdag med sol och bara -2 grader kände jag att det var dags att börja ta tag i något som jag tänkt göra rätt länge. Att jag fick ändan ur nu är tack vare Anna Vattenkannas inlägg i sin blogg häromdagen där hon skrev om hur dålig hon är på att ta hand om sina krukväxter. Jag är inte heller särskilt snäll mot mina krukväxter inomhus, de jag har kvar är de som tål att vattnas väldigt sporadiskt och att inte bli omplanterade på många år. I "skräprummet" bakom badrummet står en klivia som har skjutit två skott som jag länge, minst ett år, tänkt plantera i egna krukor och samtidigt ge moderplantan lite ny fin jord. När jag nu äntligen tog tag i det hela visade det sig att krukan mest bestod av rötter, nästan igen jord kvar alls faktiskt, och hälften av dem fanns under krukan. Hoppas plantorna ska trivas bättre nu och kanske till och med börja blomma.

Kommentarer

  1. Hejsan, trevlig blogg och så fin din Frasse är. Känner igen mig i detta fenomen med inomhusblommorna, sedan är det annorlunda med trädgården tycker jag.

    Ha det bra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg