Vår på gång


Nu börjar det närma sig. Det har varit plusgrader i flera dagar i rad och i dag regnade en hel del av snön bort. Även om det är en del snö kvar känns det som att det är på rätt vägg både vad gäller temperatur och dagsljus. På sätt och viss var jag glad att det var lite snö kvar när jag kom hem idag för då kunde jag ta det här fantastiska fotot. I söndags var jag ute och stegade upp den ungefärliga placeringen av den nya rabatt jag tänkt gräva i vår. Bland alla fotspår i snön kan man urskilja en hästskoform som är trampad med lite tätare fotspår för att försöka få en uppfattning om den storlek och form jag tänkt skulle kunna fungera. Jag tror att det kommer bli rätt bra.


I den här rabatten har jag bl a tänkt ha ett träd av nån sort. Ett förslag är ett silverpäron. Jag gillar det silvriga bladverket och tror att det kan passa med de andra växter jag tänkt plantera i rabatten.


Andra fina träd att fundera på är ju också olika typer av prydnadskörsbär. De finns ju i lite olika storlekar beroende på vad man vill ha och blommar ju så fantastiskt på våren. Ja, det är svårt med alla dessa val och ju mer man letar desto fler fina träd hittar man.

Kommentarer

  1. Plantera körsbär så kan du göra mer sån där god körsbärsmarmelad som vi fick i julklapp. Den går åt som smör i solsken här och vi vill gärna ha mer!

    SvaraRadera
  2. Vi kan väl se vad vi kan göra! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg